maanantai 6. lokakuuta 2008

Viikonlobbu

Viikonloppu meni kyl taas niiin ei loistavasti. Olin lauantaina kyläilees mummolassa, ku se oli laittanu ruokaa ja kaikkee.. Siel oli siis isoki porukka koolla. Mun mummon sisko ja sen lapsen perhe, mun iskä ja sen avovaimo ja minä tietysti.

Tottakai sain taas jälleen kerran kauheet alemmuuskopleksit, ku sitä mun pikkuserkkua ylistettiin maasta taivaisiin. -Ku meijän pikkunen on jo niin iso ja sillä on nyt sulhasehokas ja kaikkee. (se on lukiossa, täytti just 17) Ne on siis niin rakastuneita ja blaa blaa.

Sillä ihmisellä muutenkin elämä hymyilee ja kaikki on niin totaallisen hyvin. Tottakai se on niitten "kullannuppu", ku se on ainut laps ja vielä ainut lapsenlaps. Oon mäkin mun iskän äidille tosin ainut lapsenlaps, mut mä vaan häviän sille tytölle kun mussa ei oo mitään kehuttavaa, tai puhuttavaa yleensäkkään.

Olin siis lähes ilmaa kaikille. Ainoastaan yks kysymys tuli mun suuntaan. -Oot sä nyt töissä jossain vai? Olis tehny oikeestaan niin mieli alkaa vaan karjumaan vastaukseks, että kertakaikkisesti en, ja eihän se ees ketään vittu kiinnosta! Vastasin vaan kuitenkin lyhyesti, en oon nyt työtön. Ja nyt ku aattelen, ni en ees osallistunu muuten ollenkaan pöytäkeskusteluu, ku ton ainoan kysymyksen ajan.

Tuolla tuli sitte syötyä PALJON. Ennen mummolaa aamupalaksi jugurttia ja 2 kahvia ja välipalaks mandariini. Kolmen aikaa sitte menin sinne ja mätin suuhuni: kasvissosekeittoa, ruisleivän munavoilla, 3 rapua, vaaleanleivän yrttituorejuustolla ja tillillä. Juotiin myös kahvit ja söin kahvin kanssa: n. 3 cm leveän slicen marjapiirakkaa, kanelipullan ja suklaakuivakakkua. Tolloin kahviaikaan mulla oli jo oikeesti niin hermot kireellä, et tuli "ahmittua" vaan mitään ajattelematta tollanen määrä kahvileipii.

Sunnuntai taas meni vaihteeks niin nopeesti, et ihan ku sitä ei olis ollukkaan lauantain ja maanantain välissä. Ja tänään onki koko päivä menny äitin kanssa vaatteita hinnotellessa, ku meillä on tän viikon kirpparipöytä varattuna. Toivottavast jotaan edes menis kaupaks :)

Ei kommentteja: