torstai 25. syyskuuta 2008

Ja mun pitäsi päivitellä useammin.

Taas kulunu ihan liian kauan viime päivityksestä. Oon saanu käytyä siellä työkkärissä :) (eli oon saanu ihan sikana aikaan) Tiistai aamulla siis polkasin kaupunkiin, oli aika kirpeä ilma mut en sortunu menee bussilla, jes!
Se työkkärin täti yritti saada musta jotain irti, ja ihmetteli etten oo aikasemmin ilmottautunu ja blaa blaa. Yritin selittää sille etten oikeesti osaa päättää mitä haluun tehä jatkossa, opiskella vai tehä töitä. Toisaalta haluisin sellasen ammatin, josta oikeesti pitäisin, mut mulla ei oo tällä hetkellä mitään "unelma ammattia" tai mielenkiinnon kohdetta. Ainoastaan ruoka, mut en tiiä haluisinko olla mikään kokki tai leipuri. Söisin ja maistelisin itteni niin isoksi etten mahtuis keittiöstä ulos :S
Se nainen suositteli kuiteki mulle, et voisin hakea ainakin työharjottelupaikkaa jostain, et saisin vähän enemmän työkokemusta. En mä haluis mennä minneen enää ilmaseksi töihin, ku sain ton koulutuksen työssäoppimisen suoritettua.
Mua ärsytti ja ahisti taas ihan älyttömästi ku piti vastailla kysymyksiin mihin en osannu ees vastata.. Lopussa olinki sitte ihan avautumassa, ku se kysy sellasella ystävällisellä katseella "Et oliks jotain muuta?" Silmät kirkkaina sitte -Ei mulla mitään, erikoista..(haluun pois täältä, oon vaan kaikkien riesana täällä). Lähin reippain askelin huultapurren pois.
Ainiin, sain kanssa sellasen esitteen suunnannäyttäjä-kurssista, jossa autetaa löytämään päämäärä, oli se sitte opiskelemaan tai työhön hakeutuminen. Tänään kävin sitte tänään siellä infossa, ja se kuulosti ihan hyvältä :) Hain siihen, mut en oo ollenkaa varma pääsenkö, koska siellä oli tosi paljon muitakin kiinnostuneita.

1 kommentti:

m kirjoitti...

vooi meitä :(
hassua ettei sulla oo mitään unelma-ammattia, tuntuu et kaikil on :o
Haluutko kehittää? Tutkia? Tehdä käsillä? Tienata? Raskasta vai kevyttä? Toimisto, kotona vai liikkuvaa? Haluutko parantaa maailmaa, lähipiiriäs vai itseäs? Haluutko auttaa muita? Opettaa? Taiteilla? Kirjoittaa?
:) siin on joitain apukysymyksiä